Deser mocno kakaowy z malinami

Uwielbiam słodkości, nie ma się co oszukiwać! Można być fit i żyć zdrowo, ale od czasu do czasu należy się nam odrobina rozpusty. Ten deser to dla mnie deser idealny! Łatwy w przygotowaniu, efektowny, słodki i jeszcze na dodatek dietetyczny. Jogurt naturalny w połączeniu z prawdziwym gorzkim kakao i odrobiną miodu to niebanalne połączenie, a dodatek malin dodaje lekkości całemu pucharkowi.

nfd

Składniki (4 pucharki):

  • 400g jogurtu naturalnego
  • 400g malin + kilka sztuk do dekoracji
  • 2 łyżki kakao (z górką)
  • 2-3 łyżki płynnego miodu
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 100ml gorącej wody

nfd

Wykonanie:

Jogurt naturalny wymieszać z kakao i miodem za pomocą miksera, tak aby napowietrzyć całą masę.

2 łyżeczki żelatyny rozpuścić w 60ml gorącej wody. Połączyć z jogurtem uważając aby całość się nie zważyła.

nfd

Masę przełożyć do pucharków. Jeżeli chcecie uzyskać skos, przechylcie pucharki. Ja swoje włożyłam do formy od muffinów i ustawiłam pod kątem. Możecie również przelać jogurt i zostawić płasko. Pucharki wstawić do lodówki na minimum 2,5h.

Maliny zblendować, posłodzić jeżeli wolicie słodszą wersję. Mus można przetrzeć przez sito, aby pozbyć się pestek. Ja tego nie robiłam.

img_20170826_164732.jpg

Pozostałe 2 łyżeczki żelatyny rozpuścić w reszcie wody. Połaczyć z musem malinowym i ostrożnie przelać na warstwę ściętego jogurtu.

Wstawić do lodówki na kolejne 2h by masa malinowa lekko stężała.

Przed podaniem udekorować malinami i listkami mięty.

Smacznego!

 

4 myśli w temacie “Deser mocno kakaowy z malinami

  1. Mynio 28 sierpnia 2017 / 20:36

    Wow, wygląda smakowicie. Że też zawsze tak się składa, że widząc takie pyszności robię się głodna.

    Polubienie

    • EvalineCat 29 października 2017 / 20:06

      Nic nie szkodzi, możesz użyć malin mrożonych 😉 dobrze będzie też smakował z musem pomarańczowym, a sezon na nie juz niedługo się zacznie 😁

      Polubienie

Dodaj komentarz